Kui me Vapramäele jõudsime bussiga, läksime kohe Loodusmajja.
Meie, 6. a klassi programm oli “Kus on elu säästlikum ja mõistlikum”, mille eesmärk oli tõsta õpilaste teadlikkust igapäevaelu ressursi – ja energiakasutusest, mis on seotud meie toidu-, vee-, soojuse, transpordi-, elektri- ja heaoluteenuste kasutamisega ning jäätmete tekkimisega.
Vahetasime jalanõud ja läksime trepist üles. Seal oli isegi ehtne eksponaat: kobras puutükiga.
Seal majas rääkisime, kuidas elektrit ja vett säästa.
Meid jagati rühmadeks. Lugesime erinevaid tekste ja lõpuks täitsime koos magnettabelit.
Joonistasime neljale perele tabelid. Juhendaja Inga andis iga pere elu-olust meile kaardi, kus oli kirjas, kuidas just see pere elab. Lugesime kaardid läbi ja hakkasime arutlema, hindama 1 – 5 punktiga, kuidas iga pere tarbib ja säästab. Raha säästmisest räägiti vähe.
Käisime kõik kokkuvõtvaid hindeid tahvlile magnetiga panemas. Saime teda, mida arvasid teadlased – eksperdid ja kas meie rühmade mõtted erinesid.
Projekti “Keskkonnasõbraliku elu nipid” eesmärk oli suurendada õpilaste teadmisi rohetehnoloogia tähendusest ja selle rakendusest, rohetehnoloogiate positiivsest mõjust majandusele ja ümbritsevale keskkonnale.
Sain teada, et * kodumasinatel Euroopa Liidus on ka energiasäästlikkuse markerid ja neid on ka aja jooksul muudetud,
*elektriautod ei olegi nii keskkonnasõbralikud kui arvatakse,
* rendiautoga on keskkonnasäästliku sõita ja kõige säästlikum on jalgsi käia või rattaga sõita,
* üks sinu lennukilend on võrdne 200 autosõiduga,
* ära hoia pistikus seadmeid, mida sa ei kasuta, sest see võtab elektrit,
* kooli tuleb jalgsi minna,
* pakendite sorteerimine on kohustuslik,
* munakarpi või põletada, sest seda ei saa taaskasutada ja võib ka biojäätmetesse panna.
Projekti “Keskkonnasõbraliku elu nipid” eesmärk oli suurendada õpilaste teadmisi rohetehnoloogia tähendusest ja selle rakendusest, rohetehnoloogiate positiivsest mõjust majandusele ja ümbritsevale keskkonnale.
Aitäh, õpetaja Liiale selle õppekäigu eest!
6A klassi õpilaste mõtted pani kirja õpilaste lugude põhjal 6A klassijuhataja Merje Saarniit.