GLOBE Eesti aastaseminar Tõrva Gümnaasiumis

Loomise kuupäev 30.11.2025
28.–29. novembril 2025 kohtusime Tõrva Gümnaasiumis toredate Eesti GLOBE lastega. Seminar algas meeldiva ühise koolilõunaga, mis lõi sõbraliku ja sooja meeleolu kogu üritusele.
Esimene päev
Päeva esimene sisuline osa oli pühendatud hüdroloogiale. Helen Semilarski ja Taavi Tammela juhendamisel suundusime maastikule, et võtta veeproove mitmest Tõrva piirkonna veekogudest. Uurimisobjektidena vaadeldi Vanamõisa järve, Õhne jõge ja Tõrva Veemõnula basseini. Hüdroloogilistes proovides uuriti ja mõõdeti vee temperatuuri, läbipaistvust, pH - d, elektrijuhtivust, lahustunud hapnikku,nitraate, leeliselisust.
Päeva teine sessioon keskendus õpetajate vaimsele tervisele ja enesetoetuse oskustele. Vestlusringi juhtis koolipsühholoog Kalle Kallas, kes jagas praktilisi nõuandeid ning tõi näiteid oma pikaajalisest kogemusest, sh Kärstna ja Tarvastu piirkonna koolidest. Ta rõhutas, kui oluline on seada selged piirid töö ja isikliku elu vahel, leida igal nädalal vähemalt pool tundi päris iseendale ning hoida oma ümber inimesi, kellega suhtlemine teeb head.
Õhtused arutelud keskendusid GLOBE programmis kogutud kogemustele, kasulikule võrgustikutööle ja uutele ideedele, mis seminaril osalejate vahel tekkisid.
Teine päev
Seminari teine päev algas loodusteadusliku hariduse hetkeseisu ülevaatega, mille esitas Katrin Vaino. Ta tutvustas uuendusi õppekavades ning mikrokraadide kasutamise võimalusi. Rõõmuga võib tõdeda, et peagi on tulekul ka tuummõistete arengukaardid ettevõttelt „Praktikal“.
Järgnes ühine töötoa vormis tegevus, mille käigus valmistasid õpetajad koostöös video, mis tutvustab GLOBE programmi hüdrosfääri mõõtmisi – video õpetajalt õpetajale.
Seminari lõpetas ülevaade GLOBE 2025 tegemistest ning ühine edasi- ja arenguplaanide loomine aastaks 2026. Aastaseminari eesmärk oli tugevdada ühist GLOBE kogukonnatunnet ja süvendada teaduspõhist haridust Eestis.
 
GLOBE Eesti koordinaator
Laura Altin
 
GLOBE Tõrva Gümnaasiumis
Merje Saarniit
Viimati muudetud 30.11.2025.